За півроку прокурори Закарпаття розглянули більше 3 тисяч звернень громадян
Упродовж першого півріччя 2018 року до органів прокуратури Закарпатської області надійшло більше 3 тис звернень, з них більше 1,6 тис вирішено по суті, в тому числі 36 – від народних депутатів України. Визнано обґрунтованими та задоволено 36 звернень.
Значна увага прокурорами приділяється питанням особистого прийому громадян. Так, загалом, на особистому прийомі прийнято 1 181 громадянина, з яких керівниками прокуратур – 175. Більше 100 осіб прийнято на особистому прийомі прокурором області.
Крім того, постійно забезпечується прийом осіб, які перебувають в установі відбування покарань та здійснення виїзних прийомів керівництва прокуратури області у місцеві прокуратури.
З урахуванням законодавчих змін, органами прокуратури, в основному, вирішуються звернення з питань досудового розслідування – майже 69% , з яких кожне четверте на дії і рішення слідчих поліції.
З набранням чинності 30.09.2016 статті 131-1 Конституції України, органи прокуратури не мають можливості здійснювати представництво інтересів громадян в суді. Однак, громадяни продовжують направляти до органів прокуратури звернення щодо захисту своїх інтересів та поновлення порушених прав, вирішення яких уже не входить до повноважень органів прокуратури.
Так, за відсутності передбачених законом повноважень щодо розгляду певного кола питань, порушених у зверненнях, упродовж першого півріччя 2018 року 42% звернень скеровано за належністю відповідному органу чи посадовій особі.
При цьому, наголошуємо, що звернення можна надіслати поштою, або залишити звернення у скриньці у приміщенні прокуратур. Не розглядаються звернення надіслані факсимільним зв’язком.
Крім того, у органах прокуратури запроваджено можливість подання громадянами усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку, тобто через телефони «гарячі лінії» та надіслання звернень з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронні звернення). Номера телефонів та електронні адреси розміщені на офіційному сайті прокуратури області.
Водночас звертаємо вашу увагу на те, що згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надісланні електронного звернення не вимагається. Підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, відповідно до частини восьмої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» буде повернуто заявникам із відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
Розгляд прокуратурою звернень – це один з найбільш ефективних шляхів надання правового захисту громадянам та своєчасного реагування на порушення їх конституційних прав і свобод. Тому прокурори і надалі приділятимуть особливу увагу такому важливому напряму діяльності, як робота із зверненнями громадян.
Прес-служба прокуратури Закарпатської області
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися