13384
17:46 21.112016

Кордони Закарпатської області нарешті розблоковані

Події 2037

З суботи, 12 листопада, власники автомобілів з іноземною реєстрацією блокували українсько-словацький та українсько-румунський кордони. Відбулися навіть попереджувальні акції на КПП «Тиса» й «Вілок», де теж перекрили рух, через що утворилися кілометрові черги. Але це тривало лише декілька годин.

img_3775

Нагадаємо, що «пересічники» вимагають рівних прав для українців та іноземців стосовно використання транспортних засобів з іноземною реєстрацією, а також закликають привести порядок розмитнення автомобілів до європейських норм.

Варто зазначити, що навіть «європейські норми» мають певні обмеження. До прикладу, громадяни сусідньої Словаччини можуть ввозити транспортні засоби, які зареєстровані не в ЄС, терміном до 6 місяців. А громадяни Угорщини взагалі не мають права без оподаткування ввозити такі автомобілі. Винятком є тільки той випадок, коли транспортний засіб належить юридичній особі й громадянин Угорщини використовує його для виконання своїх обов’язків як її представник, але в такому разі передбачена сплата мита – 2–3% від вартості авто щомісяця.

Ініціативна група активістів уже давно розробила власний законопроект з удосконалення системи ввезення автомобілів з іноземною реєстрацією. У ньому зазначено, що власники таких транспортних засобів згідні сплачувати кожного року так званий «митний податок» у сумі 100 євро або 10 євро щомісяця. Але влада не погоджувалася на такі умови. Активісти зазначали, що їм пропонували сплачувати 400 євро на рік, але для пересічного українця ця сума є занадто великою.

Протягом тижня власники транспортних засобів з іноземною реєстрацією влаштовували акції протесту по всій території Закарпаття. Так, зранку 17 листопада вони розпочали автопробіг, що охопив декілька міст області, тим самим протестуючи та підтримуючи своїх соратників, які днювали та ночували на кордонах.

Кінцевим пунктом призначення автопробігу мала стати Закарпатська ОДА, де учасники акції з усього краю повинні були долучитися до місцевих «пересічників». Але зранку 18 листопада перед обласною адміністрацією близько 20 активістів так і не дочекалися сподіваної підтримки.

Увечері того ж дня учасники акції протесту нарешті звільнили КПП «Ужгород» і «Солотвино». Це стало наслідком перемовин у Комітеті з питань податкової та митної політики Верховної Ради України, який очолює Ніна Южаніна. Там відбулася зустріч з активістами – власниками авто з іноземною реєстрацією щодо скасування «пересічок».

«За результатами зустрічі можу сказати, що нарешті ми знайшли консенсус і наші умови прийняли. У вівторок має відбутися зустріч з Володимиром Гройсманом, де наше питання оформлять у документі. Після цього протягом двох тижнів усе мають підписати й затвердити», – заявив активіст Павло Павлов.

Пані Южаніна погодилася зі зниженням вартості на процедуру оформлення автомобілів: кожен власник транспортного засобу матиме рік, щоб безперешкодно їздити на своєму авто. При цьому сума, яку треба буде заплатити, варіюватиметься. До прикладу, якщо вартість такої іномарки, як Ауді А6, становить 2000 євро (на ринку тієї країни, де був придбаний автомобіль), то її розмитнення обійдеться в 163 євро у 2017 році, 260 євро – у 2018-му й 325 євро – у 2019-му. Якщо ж автомобіль коштує близько 6000 євро, то 2017 року за розмитнення треба буде сплатити 195 євро, 2018-го – 312 євро, а 2019-го – 390 євро на рік.

Такі суми визначити завдяки «калькулятору», тобто існуючі тарифи розмитнення були помножені на ставки 0,025 (2017 рік), 0,04 (2018) і 0,05 (2019) відповідно, повідомило видання avtoblog.ua.

Попри цю перемогу «пересічників», до того часу, поки нова постанова не буде офіційно прийнята, кожен не оформить свій автомобіль та не сплатить мито, треба буде, як і раніше, перетинати кордон кожні 5 днів. Однак через свої нещодавні дії активісти втратили виділену їм смугу й тепер мають додаткові «складнощі». Зокрема змушені робити «велике коло з розворотом» через кордон, для чого потрібна наявність Шенгенської візи або малого прикордонного руху, а ці документи мають не всі. Ще одне нововведення – обов’язкове пред’явлення доручення від власника авто для перетину кордону, що теж є далеко не в кожного.

Зокрема з цих причин в неділю, 20 листопада, відбулася зустріч активістів для обговорення їхніх подальших дій. Як зазначає Павло Павлов, акція непокори не закінчилася, а просто перейшла у другу фазу.

«У вівторок, 22 листопада, ми починаємо автопробіг на підтримку законопроекту, який повинен підписати Прем’єр-міністр Володимир Гройсман. Тепер уже нема сенсу стояти на кордоні й робити людям проблеми», – повідомляють активісти.

Вікторія КОПИНЕЦЬ

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах