Що стало причиною масового збою у роботі «Київстар»
Вранці 12 грудня закарпатці, які користуються послугами оператора «Київстар», із подивом виявили, що не можуть нікому зателефонувати. Мобільний Інтернет також не працював. У багатьох навіть почалася паніка: що з телефоном. На вулицях та в соціальних мережах основною темою для розмов стала неполадки в роботі найбільшого оператора України.
Тож що стало причиною масового збою? Це і з’ясовував «Карпатський об’єктив».
Без телефону, як без рук
У закарпатських користувачів «Київстару», при спробі зателефонувати, чи надіслати смс-повідомлення, на екрані телефону писало: «Немає зв’язку. Перевірте з’єднання».
«У нас у Хусті більшість людей користуються саме «Київстаром». Вранці хотіла зателефонувати подрузі, але не змогла. Тоді вирішила набрати доньку. У неї «вода фон». На жаль, теж не вдалося. Перелякалася, що щось трапилося із телефоном. У нас вдома саме вимкнули світло, тож домашнього Інтернету не було, а мобільний не вмикався. Пішла у офіс «Київстару» у своєму місті. Там мені сказали, що стався технічний збій у роботі, але, мовляв, більше нічого коментувати поки що не можуть. Запевнили, що над вирішенням питання працюють і невдовзі все буде гаразд. Зв’язок з’явився приблизно о 14 годині», – розповіла «Карпатському об’єктиву» Марія Гайдур із Хуста.
Тим часом у закарпатців виникли проблеми і в питанні оплати через термінали, які працюють на мобільних сім-картах, а також у роботі усіх пов’язаних систем і обладнання. Сайт компанії не працював, сторінка не завантажувалася взагалі. Під час спроби її відвідати, користувачі бачили повідомлення про те, що вона не доступна. Так само не працював мобільний додаток «Київстар».
«У мене банківська картка прив’язана до телефону, тобто фактично телефоном розраховуюся за товари у супермаркетах. Готівки не мала. Купити дитині молоко так і не змогла. Загалом проблеми виникли не тільки у мене і в різних сферах життя. На жаль, ми стали сильно прив’язаними до цифрових технологій і без їхньої роботи у нас багато що виходить із ладу. А що могло б статися, якби не працював жоден мобільний оператор? Зараз ми всі без телефонів, уже наче без рук», – наголошує Валентина Роман із Тячева.
Крім закарпатців, про збої у роботі «Київстару» заявили користувачі із Києва та області, Львова та Івано-Франківська, Запоріжжя, Сум та інших українських міст.
Через збій зв’язку не працювали також деякі термінали.
«Шановні клієнти, у зв’язку з труднощами в роботі мобільного оператора «Київстар», деякі POS-термінали, банкомати та термінали самообслуговування ПриватБанку можуть працювати нестабільно або не мати зв’язку”, – заявили у «Приватбанку».
Така ж проблема виникла і в «Ощадбанку». Там теж не працювала частина банкоматів POS-терміналів та інформативно-платіжних терміналів.
Що ж сталося
Спочатку у пресслужбі компанії заявили, що в мережі стався технічний збій, над усуненням якого працюють та дали декілька порад, як спробувати відновити зв’язок. Більшості, на жаль, інструкції так і не допомогли. Цікаво, що в Ужгороді при цьому у деяких користувачів вмикався роумінг.
«Що б я не робила, усі дії були марними, – зазначила ужгородка Ангеліна Поп. – Максимум, чого добилася – це того, що просто увімкнувся роумінг. Розумію, тут поруч словацький кордон, у районі Собранецької таке часто буває навіть без збоїв. Проте в мене є ще «Водафон», а він працював, тому серйозних проблем не виникло. Між іншим, через «Київстар» підключитися до іншої мережі серед тих, хто пробував, ні в кого не вийшло».
У пресслужбі «Київстару», у свою чергу, спочатку заявили про збій.
«У нашій мережі стався технічний збій, у результаті якого можуть бути недоступні послуги зв’язку та доступу в Інтернет у частини абонентської бази. Спеціалісти компанії працюють над усуненням проблеми”, – наголосили у компанії оператора.
Проте згодом з’явилося інше сповіщення про те, що «Київстар» зазнав хакерської атаки на ядро мережі.
«Вранці 12 грудня ми стали мішенню потужної хакерської атаки. Вона спричинила технічний збій, у результаті якого тимчасово недоступні послуги: мобільного зв’язку та доступу в Інтернет», – ішлося у заяві.
Відтак заяву зробив і генеральний директор мобільного оператора.
«Війна з росією має багато вимірів і один з них кіберпросторі. На жаль, «Київстар» став ціллю надпотужної хакерської атаки, в результаті якої тимчасово недоступні послуги зв’язку та доступу в Інтернеті”, – заявив Олександр Комаров.
Міністр інфраструктури Олександр Кубраков повідомив, що проблему ліквідовували протягом кілька годин.
Крім того, у різних Телеграм-каналах повідомлялося про те, що в «Київстарі» проводили обшуки правоохоронці, що й стало причиною збоїв. Утім у компанії заявили, що це не відповідає дійсності.
Також зазначається, що компанія залучила правоохоронців та спеціальні служби для фіксації наслідків втручання в роботу і наголошується, що персональні дані людей не скомпрометовані.
«Найважливіше, що станом на зараз персональні дані абонентів не скомпрометовані. Ми щиро перепрошуємо за тимчасові незручності та дякуємо за розуміння. Так, наші вороги — підступні. Але ми готові зустрітися з будь-якими труднощами, подолати їх та продовжувати працювати для українців», – йдеться у заяві.
Важливо додати, що медики, на екстрені випадки, якщо не працює телефон, дали користувачам поради, як викликати лікарів.
«У випадку відсутності зв’язку з лінією «103», звертайтеся за альтернативними каналами зв’язку і напишіть повідомлення через застосунки Viber, Telegram, WhatsApp, Signal», – зазначено у повідомленні.
Між іншим, так само можна викликати, у разі потреби, рятувальників та поліцію.
Марина АЛДОН
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися